Rok 2022 potwierdził pozycję borówki jako lidera wzrostu konsumpcji. Borówka osiągała rekordowe wzrosty ilości nowych konsumentów praktycznie we wszystkich miesiącach. Comiesięczne badania ponad 30 najpopularniejszych gatunków owoców i warzyw prowadzone są od lutego 2020 roku.
„Wzrosty konsumpcji borówki są imponujące. Jako plantatorzy pokazaliśmy, że branie odpowiedzialności za rozwój rynku ma sens i możemy mieć realny wpływ na postawy konsumentów. Jednocześnie warto uświadomić sobie, że istnieje górny pułap wzrostu konsumpcji. Penetracja na poziomie 80% jest bardzo wysoka, osiągnęliśmy jeden z najlepszych wyników na świecie. Dlatego szczególnie ważne staje się obecnie poszukiwanie nowych możliwości eksportowych. Potrafimy efektywnie współpracować w zakresie promocji, teraz jest dobry czas na szerszą współpracę w zakresie sprzedaży” mówi Dominika Kozarzewska, koordynatorka Jagodowego Core Teamu, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i Członek Rady Nadzorczej KZGPOiW.